base64Hash

Riktlinjer för innehåll för Casamundo

1. Introduktion

På Casamundo är vi en dynamisk reseplattform som drivs av värdarnas och gästernas ovärderliga insikter.

Vi uppmuntrar vÃ¥ra leverantörer, som omfattar bÃ¥de privata och professionella hyresvärdar, att leverera informativa, omfattande och tillförlitliga beskrivningar för sina annonser. Dessutom uppmanas gästerna att skriva och dela recensioner om sina vistelser, vilket berikar vÃ¥r plattform med användbart innehÃ¥ll för framtida gäster. För att säkerställa vÃ¥r plattforms höga kvalitet, pÃ¥litlighet och integritet har vi fastställt följande riktlinjer för innehÃ¥ll. 

Obs! Innehållet som tillhandahålls av våra leverantörer och gäster utgör deras personliga åsikter och synvinklar. Allt innehåll som bidragits återspeglar inte Casamundo s åsikt och är inte godkänt av oss.

2. Innehåll som delas av leverantören

2.1 Bostadsbeskrivningar och bilder 

Det är mycket viktigt att leverantörerna delar korrekt och laglig information om sina bostäder. Rekommenderade metoder:

  • Korrekthet och ärlighet: Leverantörerna mÃ¥ste dela korrekt och sanningsenlig information om sin bostad. Detta inkluderar att undvika överdrifter eller vilseledande uttalanden.
  • Immateriella rättigheter: Leverantörerna ska endast använda bilder och innehÃ¥ll som de har rätt att använda och som inte gör intrÃ¥ng i nÃ¥gon upphovsrätt eller nÃ¥gra varumärkesrättigheter.
  • Bilder av god kvalitet: Vi uppmanar leverantörerna att använda bilder av hög kvalitet som korrekt Ã¥terger bostaden. Foton av lÃ¥g kvalitet, som är suddiga eller vilseledande ska undvikas.
  • FrÃ¥gor som rör integritet: Leverantörerna ska respektera integriteten för sina grannar och gäster. Det är viktigt att inte inkludera bilder eller information som skulle kunna äventyra integriteten.
  • Icke-diskriminering: Leverantörerna ska undvika att använda sprÃ¥k eller bilder som är diskriminerande mot nÃ¥gon individ eller grupp.

3. Innehåll som delas av gästen

3.1 Betyg och omdömen

  • Ärlig feedback: Omdömen ska ge ärlig och konstruktiv feedback om vistelsen, vilket innefattar att lyfta fram de positiva aspekterna liksom omrÃ¥den som skulle kunna förbättras. Gästerna ska sträva efter korrekthet i sina omdömen eftersom vilseledande information kan pÃ¥verka bÃ¥de leverantörer och framtida gäster.
  • Relevans för vistelsen: Omdömen ska fokusera pÃ¥ den faktiska vistelsen och upplevelsen i bostaden. Irrelevant innehÃ¥ll, sÃ¥som personliga missnöjen som inte är relaterade till vistelsen, ska undvikas.
  • Respektfullt sprÃ¥k: Det är inte tillÃ¥tet att använda respektlöst och olämpligt sprÃ¥k. Omdömen med stötande eller olämpligt sprÃ¥k kommer att raderas.
  • Integritet: Omdömen ska respektera leverantörernas och andra gästers integritet. De ska inte avslöja personuppgifter frÃ¥n nÃ¥gon part.
  • Icke-diskriminering:Omdömen ska fokusera pÃ¥ den övergripande upplevelsen snarare än personliga egenskaper hos leverantören eller andra gäster. Diskriminerande sprÃ¥k kommer inte att tolereras.
  • Icke-förtal: Omdömen ska inte innehÃ¥lla nÃ¥gra uttalanden som direkt eller indirekt skadar nÃ¥gon part, inklusive tredje part.

3.2 Policy för radering av omdömen

Omdömen som uppfyller våra riktlinjer för innehåll kommer inte att redigeras eller tas bort av plattformen. Leverantörerna kan inte ta bort omdömen som gjorts direkt på Casamundo såvida omdömena inte följer riktlinjerna. Ett omdöme får endast raderas om:

  • det innehÃ¥ller olagligt innehÃ¥ll eller nÃ¥gon information som är oförenlig med vÃ¥ra användarvillkor eller dessa riktlinjer för innehÃ¥ll; eller; or
  • gästen aldrig anlände för sin vistelse, eller avbokade pÃ¥ grund av omständigheter som inte är relaterade till den vistelsen.

4. Hur rapporterar man ett problem?

Ditt samarbete bidrar till att upprätthålla en rättvis och respektfull reseplattform. Om du märker olagligt innehåll eller information som är oförenlig med våra användarvillkor eller dessa riktlinjer för innehåll, vänligen informera oss. På varje bostadssida ger vi dig möjlighet att dela din feedback om innehåll som tillhandahålls av både våra leverantörer och gäster. Beroende på karaktären och omfattningen av de rapporterade problemen kan vi behöva införa begränsningar på användningen av vår plattform. I vissa fall kan det också vara nödvändigt att stänga av användarens konto.

image-tag