base64Hash

Riktlinjer för innehåll för Casamundo

1. Introduktion

På Casamundo är vi en dynamisk reseplattform som drivs av värdarnas och gästernas ovärderliga insikter.

Vi uppmuntrar våra leverantörer, som omfattar både privata och professionella hyresvärdar, att leverera informativa, omfattande och tillförlitliga beskrivningar för sina annonser. Dessutom uppmanas gästerna att skriva och dela recensioner om sina vistelser, vilket berikar vår plattform med användbart innehåll för framtida gäster. För att säkerställa vår plattforms höga kvalitet, pålitlighet och integritet har vi fastställt följande riktlinjer för innehåll. 

Obs! Innehållet som tillhandahålls av våra leverantörer och gäster utgör deras personliga åsikter och synvinklar. Allt innehåll som bidragits återspeglar inte Casamundo s åsikt och är inte godkänt av oss.

2. Innehåll som delas av leverantören

2.1 Bostadsbeskrivningar och bilder 

Det är mycket viktigt att leverantörerna delar korrekt och laglig information om sina bostäder. Rekommenderade metoder:

  • Korrekthet och ärlighet: Leverantörerna måste dela korrekt och sanningsenlig information om sin bostad. Detta inkluderar att undvika överdrifter eller vilseledande uttalanden.
  • Immateriella rättigheter: Leverantörerna ska endast använda bilder och innehåll som de har rätt att använda och som inte gör intrång i någon upphovsrätt eller några varumärkesrättigheter.
  • Bilder av god kvalitet: Vi uppmanar leverantörerna att använda bilder av hög kvalitet som korrekt återger bostaden. Foton av låg kvalitet, som är suddiga eller vilseledande ska undvikas.
  • Frågor som rör integritet: Leverantörerna ska respektera integriteten för sina grannar och gäster. Det är viktigt att inte inkludera bilder eller information som skulle kunna äventyra integriteten.
  • Icke-diskriminering: Leverantörerna ska undvika att använda språk eller bilder som är diskriminerande mot någon individ eller grupp.

3. Innehåll som delas av gästen

3.1 Betyg och omdömen

  • Ärlig feedback: Omdömen ska ge ärlig och konstruktiv feedback om vistelsen, vilket innefattar att lyfta fram de positiva aspekterna liksom områden som skulle kunna förbättras. Gästerna ska sträva efter korrekthet i sina omdömen eftersom vilseledande information kan påverka både leverantörer och framtida gäster.
  • Relevans för vistelsen: Omdömen ska fokusera på den faktiska vistelsen och upplevelsen i bostaden. Irrelevant innehåll, såsom personliga missnöjen som inte är relaterade till vistelsen, ska undvikas.
  • Respektfullt språk: Det är inte tillåtet att använda respektlöst och olämpligt språk. Omdömen med stötande eller olämpligt språk kommer att raderas.
  • Integritet: Omdömen ska respektera leverantörernas och andra gästers integritet. De ska inte avslöja personuppgifter från någon part.
  • Icke-diskriminering:Omdömen ska fokusera på den övergripande upplevelsen snarare än personliga egenskaper hos leverantören eller andra gäster. Diskriminerande språk kommer inte att tolereras.
  • Icke-förtal: Omdömen ska inte innehålla några uttalanden som direkt eller indirekt skadar någon part, inklusive tredje part.

3.2 Policy för radering av omdömen

Omdömen som uppfyller våra riktlinjer för innehåll kommer inte att redigeras eller tas bort av plattformen. Leverantörerna kan inte ta bort omdömen som gjorts direkt på Casamundo såvida omdömena inte följer riktlinjerna. Ett omdöme får endast raderas om:

  • det innehåller olagligt innehåll eller någon information som är oförenlig med våra användarvillkor eller dessa riktlinjer för innehåll; eller; or
  • gästen aldrig anlände för sin vistelse, eller avbokade på grund av omständigheter som inte är relaterade till den vistelsen.

4. Hur rapporterar man ett problem?

Ditt samarbete bidrar till att upprätthålla en rättvis och respektfull reseplattform. Om du märker olagligt innehåll eller information som är oförenlig med våra användarvillkor eller dessa riktlinjer för innehåll, vänligen informera oss. På varje bostadssida ger vi dig möjlighet att dela din feedback om innehåll som tillhandahålls av både våra leverantörer och gäster. Beroende på karaktären och omfattningen av de rapporterade problemen kan vi behöva införa begränsningar på användningen av vår plattform. I vissa fall kan det också vara nödvändigt att stänga av användarens konto.

image-tag