Omdömena om boendeupplevelser tillhandahålls av användare som bokat på vår plattform (anges som ”Verifierad gäst av Casamundo”) och/eller av våra leverantörer (enligt vad som anges då).
Det slutliga stjärnbetyget (upp till maximalt 5) är helt enkelt genomsnittet av alla betyg för det specifika erbjudandet som är tillgängligt för oss (dvs. vi lägger till alla betyg vi får och dividerar detta belopp med antalet tillgängliga betyg). I sällsynta fall kan ett stjärnbetyg som levereras av en av våra leverantörer avrundas av den leverantören och kan därför skilja sig från leverantörens eget system.
Omdömen som samlas in av våra leverantörer kan inte verifieras direkt av oss - vi litar på att våra leverantörer kontrollerar deras äkthet.
Om ett omdöme samlas in från en användare som bokat på vår plattform och som (så vitt vi vet) bodde i boendet visas märket ”Verifierad gäst av Casamundo”. Därför kommer ett omdöme av en "Verifierad gäst av Casamundo", från en användare som bokat på vår plattform, säkerställa att endast sådana gäster kan lämna in ett omdöme överhuvudtaget (boknings- och omdömets uppgifter måste vara identiska).
Om namnet på en person som har lämnat ett omdöme inte är tillgängligt visar vi ”Gäst”.
Visade omdömen kan vara stjärnbetyg med eller utan text, eller omdömestexter utan stjärnbetyg beroende på vad vi får från våra användare som bokat eller från våra leverantörer. Vi kan visa ett genomsnitt av stjärnbetyg från våra leverantörer, medan ett övergripande stjärnbetyg från oss kan beräknas baserat på ytterligare betyg. För vissa erbjudanden visas endast omdömen från respektive leverantör.
Det övergripande betyget för ett erbjudande kan skilja sig mellan flera underkategorier. Poängen per underkategori är ett enkelt genomsnitt av alla betyg som är tillgängliga för oss för den underkategorin med tanke på följande fråga bakom dessa underkategorier:
- Renlighet: Var boendet snyggt och organiserat vid ankomst?
- Utrustning: Hade boendet alla de apparater och bekvämligheter du behövde och som annonserades?
- Gästvänlighet: Kände du dig välkommen?
- Helhetsintryck: Såg boendet bra ut från utsidan?
- Läge: Är det nära till närliggande sevärdheter?
- Pris/värde: Fick du bra valuta för pengarna?
Definitioner som används av våra leverantörer kan skilja sig från ovanstående frågor, medan vi behåller vår tolkning.
Den övergripande sanningshalten i omdömestexter kontrolleras inte. Vi kan däremot ta bort omdömen om vi blir medvetna om att ett omdöme är falskt, innehåller olagligt, personligt eller ärekränkande innehåll (t.ex. hatpropaganda, diskriminering, hot, våldsamt språk). Åtgärder kan vidtas mot omdömeslämnare som agerar olämpligt, speciellt om det är på ett olagligt sätt.
Dessutom kan omdömen på vår plattforms tjänster visas som samlas in via verktyg för insamling av omdömen (såsom reviews.io).