base64Hash

Hur plattformen fungerar

Vår roll

Casamundo är en marknadsplats som erbjuder världens största urval av semesterboenden från åtskilliga leverantörer som samarbetar med oss. Vår marknadsplats jämför på några sekunder alla erbjudanden från dessa leverantörer och föreslår dem till dig enligt de klassificeringskriterier som anges nedan. 

Marknadsplatsen integrerar ett enormt urval i en enda sökning och gör det möjligt för användare att boka boenden från en mångfald av leverantörer, antingen på leverantörernas externa webbplatser eller direkt på Casamundo-plattformen. Casamundo får provision från den anslutna bokningsleverantören för varje framgångsrik förmedling av en bokning eller för genereringen av en fråga eller ett klick. 

Casamundo ingår inget bokningsavtal med resenärer. Hyresavtalet för semesterboendet ingås direkt med leverantören och/eller ägaren av fastigheten, oavsett om du omdirigerats till leverantörens webbplats för att slutföra din bokning eller om du har angett din bokningsinformation direkt på vår plattform (i detta fall vidarebefordrar vi informationen till leverantören, till vilken du åtar dig att betala beloppet för din bokning). 

Eventuella klagomål som rör ditt boende, avbokning eller återbetalningsbegäran ska därför riktas till leverantören. Vi kommer dock att göra vårt bästa för att hjälpa dig med sådana anspråk, om det är möjligt. 

Mer information finns i våra allmänna villkor för användning.

Hur väljs de erbjudanden som visas på vår plattform?

De erbjudanden vi föreslår är inte uttömmande. 

Vi arbetar med tusentals betrodda leverantörer. För att deras erbjudanden ska listas måste dessa leverantörer erbjuda turistboende för uthyrning eller tillåta ägare (professionella eller icke-professionella) att erbjuda boende för uthyrning samt ingå hyresavtal för semesterboende genom dem.

Våra leverantörer betalar oss i enlighet med villkoren i det avtal vi ingår med dem. Leverantörer som inte betalar Casamundo listas inte. Erbjudanden från våra leverantörer kan också tas bort om en leverantör inte följer villkoren i vårt avtal, om avtalet löper ut eller på grund av andra juridiska skäl.

Metod och frekvens för uppdatering av erbjudanden

Priserna och informationen för de erbjudanden som visas på vår plattform bestäms och tillhandahålls av våra leverantörer, antingen genom applikationsprogrammeringsgränssnitt (API, Application Programming Interface), statiska flöden eller andra tekniska verktyg. Våra leverantörer är ensamt ansvariga för att sådana priser och sådan information är korrekt, vilket vi inte kan garantera. 

Informationen för erbjudandena uppdateras på samma sätt, minst en gång om dagen.

Hur rangordnas erbjudandena?

Rangordningen av erbjudandena kommer också att bestämmas av de rangordningspreferenser du väljer: 

  • Standardrangordningen baseras på erbjudandets popularitet: Vår självlärande algoritm rangordnar erbjudandena efter deras relevans för resenären, baserad på den feedback eller de förväntningar som han/hon har gett på vår tjänst (t.ex. fastighetens läge, antal resenärer, pris, preferenser, önskade bekvämligheter, etc.). Målet är att säkerställa att sökresultaten matchar resenärens behov. 
  • Bästa värde: En undergrupp av de mest relevanta erbjudandena väljs ut och rangordnas från lägsta till högsta pris. Priset visas per vistelse (eller natt om så väljs) beroende på ditt val och enligt antalet angivna resenärer. 

Rangordningen av de erbjudanden som visas på vår plattforms söksidor är baserad på en dynamisk självlärande algoritm som utvecklas över tiden och kan variera beroende på ett antal olika faktorer, såsom:

  • Den särskilda kombinationen av sökkriterier du anger på vår plattform: Dessa kriterier kan inkludera variabler som resmål, pris, antal resenärer, typ av boende, specifika bekvämligheter för fastigheten (t.ex. förekomst av pool). 
  • Kvaliteten på erbjudandena: När erbjudanden matchar sökkriterierna, påverkar andra kvalitetsegenskaper som hur populärt erbjudandet är, bekvämligheter eller användarinteraktioner (t.ex. hur många gånger erbjudandet har klickats på och/eller detaljer har visats) den slutliga sorteringen av erbjudandena. 
  • Provisionen som Casamundo får från leverantörerna: Provisionen påverkar även utseendet och sorteringen av sökresultaten, även om det inte är den viktigaste faktorn och används alltid i kombination med andra faktorer. 

Sammanfattningsvis är Casamundo uppdrag att förse resenärer med information och verktyg för att hjälpa dem att hitta ett idealiskt boende, bland ett mycket stort antal tillgängliga erbjudanden.

Omdömen

Omdömena om boendeupplevelser tillhandahålls av användare som bokat på vår plattform (anges som ”Verifierad gäst av Casamundo”) och/eller av våra leverantörer (enligt vad som anges då). 

Det slutliga stjärnbetyget (upp till maximalt 5) är helt enkelt genomsnittet av alla betyg för det specifika erbjudandet som är tillgängligt för oss (dvs. vi lägger till alla betyg vi får och dividerar detta belopp med antalet tillgängliga betyg). I sällsynta fall kan ett stjärnbetyg som levereras av en av våra leverantörer avrundas av den leverantören och kan därför skilja sig från leverantörens eget system. 

Omdömen som samlas in av våra leverantörer kan inte verifieras direkt av oss - vi litar på att våra leverantörer kontrollerar deras äkthet.

Om ett omdöme samlas in från en användare som bokat på vår plattform och som (så vitt vi vet) bodde i boendet visas märket ”Verifierad gäst av Casamundo”. Därför kommer ett omdöme av en "Verifierad gäst av Casamundo", från en användare som bokat på vår plattform, säkerställa att endast sådana gäster kan lämna in ett omdöme överhuvudtaget (boknings- och omdömets uppgifter måste vara identiska). 

Om namnet på en person som har lämnat ett omdöme inte är tillgängligt visar vi ”Gäst”.

Visade omdömen kan vara stjärnbetyg med eller utan text, eller omdömestexter utan stjärnbetyg beroende på vad vi får från våra användare som bokat eller från våra leverantörer. Vi kan visa ett genomsnitt av stjärnbetyg från våra leverantörer, medan ett övergripande stjärnbetyg från oss kan beräknas baserat på ytterligare betyg. För vissa erbjudanden visas endast omdömen från respektive leverantör. 

Det övergripande betyget för ett erbjudande kan skilja sig mellan flera underkategorier. Poängen per underkategori är ett enkelt genomsnitt av alla betyg som är tillgängliga för oss för den underkategorin med tanke på följande fråga bakom dessa underkategorier: 

  • Renlighet: Var boendet snyggt och organiserat vid ankomst?
  • Utrustning: Hade boendet alla de apparater och bekvämligheter du behövde och som annonserades?
  • Gästvänlighet: Kände du dig välkommen? 
  • Helhetsintryck: Såg boendet bra ut från utsidan?
  • Läge: Är det nära till närliggande sevärdheter? 
  • Pris/värde: Fick du bra valuta för pengarna?

Definitioner som används av våra leverantörer kan skilja sig från ovanstående frågor, medan vi behåller vår tolkning.

Den övergripande sanningshalten i omdömestexter kontrolleras inte. Vi kan däremot ta bort omdömen om vi blir medvetna om att ett omdöme är falskt, innehåller olagligt, personligt eller ärekränkande innehåll (t.ex. hatpropaganda, diskriminering, hot, våldsamt språk). Åtgärder kan vidtas mot omdömeslämnare som agerar olämpligt, speciellt om det är på ett olagligt sätt.

Dessutom kan omdömen på vår plattforms tjänster visas som samlas in via verktyg för insamling av omdömen (såsom reviews.io).

image-tag